Op vakantie met een baby!

Whaaa niet te doen, dacht ik! Vriendlief wilde met het vliegtuig, ik dus echt niet. Oké, het werd dus toch het vliegtuig. Zie je wel: wij vrouwen krijgen echt niet altijd onze zin. Maar goed, dan gaan we wel naar Torremolinos riep ik. Hihi, Oké had ik toch een beetje mijn zin.

Daar gingen we dan naar het reisbureau om onze eerste vakantie met een baby te boeken. Wat een zoektocht was dat! We hadden nogal veel eisen: het moest in Carihuela zijn, dicht bij de boulevard, minimaal twee kamerappartement, airco en o ja ik ben dus echt zo’n typische hollander die niet de hoofdprijs wil betalen.

Vakantie geboekt! Oké het stressen kon gaan beginnen. Ik heb heel google afgezocht naar vakantietips met een baby. Maar wat vind je dan? Juist ja alles wat je eigenlijk al wel weet. Koffer inpakken, ik kan je vertellen ik heb nog nooit zo weinig voor mezelf meegenomen. Mijn halve koffer was namelijk voor Livèn. Maar ook in de koffer van Bub en Danilo zaten nog spullen van Livèn verwerkt. Ze heeft sowieso al koemelkvrije voeding dus het was belangrijk dat ik daarvan voldoende mee zou nemen. (Missie mislukt, ik kwam natuurlijk net 3 voedingen te kort)

Drie flesjes met 100 ml water had ik mee in mijn handbagage en na de controle hebben we de thermoskan gevuld met kokend water. Zo konden we tijdens het opstijgen Livèn een flesje geven. Via AliExpress had ik allemaal nieuwe speeltjes besteld voor in het vliegtuig zodat ik haar steeds een nieuw speeltje kon aanbieden. Werkte ook perfect! Tot…. ze moe werd. OEPS DAT WERD GILLEN! Maar ook hier waren we op voorbereid. We hadden een opblaasbaar bedje online besteld voor in het vliegtuig.. IDEAAL! Livèn viel al snel in slaap. Tijdens de daling hebben we haar een beetje thee laten drinken en ook dit ging prima. Ook de transfer van het vliegveld naar het hotel ging goed. Livèn heeft heerlijk geslapen in de bus!

We hadden in het hotel een aparte slaapkamer en hier stond ook het (camping)bedje voor Livèn. Bij het hotel zit ook een zwembad inclusief een babybadje. Vanaf ons balkon hadden we uitzicht op zee, prachtig! Livèn vond de zee maar niks. Veel te veel water en die golven waren zo eng. Het zandstrand daarentegen vond ze geweldig, het zand zat dan ook tot in de luier. Heerlijk! Want mama heeft een hekel aan zand. Maar goed blijven lachen! Het zwembad was ook een groot succes, hierin kon ze zo een half uur verblijven en een lol dat ze dan had. Uiteraard was het ritme daar helemaal anders. In de avond maakte we nog een wandeling over de boulevard waar we dan ook wat gingen eten. Dit resulteerde in dat Livèn vaak pas om 23.00 uur in haar bedje lag. Natuurlijk had ze al wel in haar buggy geslapen. O ja, vergeten te zeggen de buggy mag gewoon mee tot aan het vliegtuig ook zo iets prettigs!

Eenmaal op het vliegveld in Malaga was het STRESS met een hoofdletter S. Mama had een enorme migraine aanval en op het vliegveld was het niet goed geregeld zoals het moest. Met als resultaat dat wij 15 minuten te laat pas konden inchecken. Het vliegtuig stond ook echt op ons te wachten. Ik kon wel huilen! Livèn gelukkig niet die was nog steeds vrolijk. Eenmaal in het vliegtuig verliep alles prima en is ze weer lekker gaan slapen!

Het was een heerlijke vakantie en we hebben extreem genoten. Maar wat een onderneming met een baby van 5 maanden. Of we het weer zouden doen? Ja zeker!